להחליף בושם

אני משתמשת באותו בושם כבר די הרבה שנים, בטח מעל חמש עשרה. בחישוב לאחור, את הבושם הראשון שבר הגרוש כשעוד לא היה גרוש, כלומר מעל שש עשרה שנים.

זה התחיל כשהרחתי אותו על מישהי והריח היה כל כך טוב בעיני שמייד חיפשתי וגיליתי שהוא עולה הון, מעל שש מאות שקלים בסופר פארם.

כמובן שזה היה לפני שגיליתי ולפני שהתקיימו הפארמים האינטרנטים שמאפשרים לקנות את הבשמים בשליש מהמחיר החנותי שלהם. קניתי בתשלומים ובמבצעים, הריח הפך להיות כל כך מזוהה איתי שיותר מפעם אחת אמר לי מישהו שהוא הריח את הריח שלי והסתובב לחפש אותי.

ריח טוב זה ריח טוב, אבל באיזה שהוא שלב הוא מתחיל לשעמם. ושש עשרה שנה טומנות בחובן כמה וכמה שלבים כאלה.

לכן מידי פעם אני מנסה.

מנסה בשמים של חברות שמריחים עליהן מצוין, מנסה בשמים שקיבלתי במתנה, מנסה בשמים שקניתי באינטרנט כי נראה לי שאוהב אותם וכי נדמה לי שהרחתי אותם פעם. בשמים ירוקים וכחולים, חמצמצים ורעננים.

עד היום אף אחת מהשיטות לא עבדה.

 

לכן החלטתי לנקוט בטקטיקה חדשה ולתקוף את העניין ממקום שונה.

הלכתי לספור פארם, ותוך התעלמות עזת מצח מדיילת הבשמים ניסיתי כמה וכמה בשמים. שמה כל אחד מהם על מקום אחר כדי שאדע לשייך את המקום לריח ולבושם. אבל קצת נסחפתי ואחרי חמישה בשמים, גם לא הצלחתי כבר להבין מה אני מריחה ואם זה טוב וגם לא זכרתי איזה בושם מונח על גב כף היד, איזה על שורש כף היד ואיזה על האמה.

 

עד שחזרתי הביתה נרגע קצת חוש הריח שלי וגב כף היד התחיל להתבלט כריח שהוא גם טוב יותר מכל האחרים וגם עמיד יותר.

רק בעיה אחת קטנה, לא זכרתי איזה בושם זה היה.

בכל מקרה זכרתי רק שם אחד מכל הבשמים שניסיתי,לכן נכנסתי לחנות האינטרנטית וחיפשתי את הבושם האמור.

אין ספק שהוא זול יותר מאשר בסופרפארם, אבל עדיין מאתיים חמישים שקלים זה ניחוש יקר.

ככל שחלפו השעות כך שכנעתי את עצמי שזה הבושם וששווה לנסות.

בסוף נכנעתי והשתכנעתי והזמנתי את הבושם.

היום הוא הגיע ואני שמחה לומר שצדקתי. כנראה, עד כמה שזכרון הריח שלי מצליח לשפוט.

אני אנסה אותו כמה ימים ואראה איך הוא מריח עלי ואיך מגיבים אליו אנשים.

אולי זה יצליח, אבל קשה לי להאמין, הוא אמנם מריח טוב, אבל הוא פשוט לא הריח שלי. הריח שאליו אני רגילה.