בסוף השיעור

קולות מהוסים הגיעו לאזני, אותם הקולות ששומעים בדרך כלל ממבשרי בשורה רעה.

"פועה, הוא קורא לך…"

"פועה , הוא מבקש שתבואי אליו, הוא רוצה לדבר איתך"

 

ה-הוא, היה מכוון לפרופסור המכובד, כמובן.

בסוף השיעור שלו, שבו שתקתי והקשבתי וקצת החזקתי את התינוקת הכיתתית.

וגם אחרי השיעור של הבוקר המשותף עם ראש החוג שעסק בפרוייקט הסיום ורובו התבזבז על שיחה שבה הביעו כמה אמיצים את דעתם הישירה ודאגתם הכנה מאי הסדר וחוסר הבהירות באשר לדרישות האקדמיות ולהתקדמות שלנו בתואר. כמובן שגם אני אמרתי את שלי והתייחסתי לחוסר ההתייחסות שלו למייל ששלחתי ולתהיות (שהועלו פה, בלי להזכיר איפה הועלו) לגבי עמידה שלו בדרישות הקורס שלו, עקב ההעדרות הממושכת. לאי הבהירות שיש לגבי הדרישות מאיתנו ולאי השקט שזה מעורר.

הוא, שועל תשובות משופשף, ענה כמו כל פוליטיקאי טוב, תשובות שלא ענו על השאלות. וזה הרגיז אותי, לכן שתקתי בזעף בשיעור שלו.

 

עמדתי באחורי הכיתה – תמיד אני יושבת בסוף – והבטתי קדימה , לכיוון הלוח, לחפש בעיני את המכובד. אבל הוא נסתר מעיני, כנראה בגלל גובהו שאינו מצטיין בעודף סנטימטרים. לכן נשמתי עמוק והתקדמתי לכיוון קידמת הכיתה.

ים הסטודנטים נחצה ואיפשר לי מעבר נוח. טוב, לא ים, יותר שלולית דביקה וסקרנית, כרויית אוזניים. אין דבר שאנשים אוהבים יותר מסקנדלים, ותלמיד סורר שנקרא למנהל, מגלם את הסקנדל האולטימטיבי בכיתה.

 

הוא אכן חיכה לי, וכשראה אותי אמר שאכן הוא רוצה לדבר איתי, אם אפשר. אולי אבוא לחדרו.

אמרתי שזו תהיה בעיה, כיוון שהשיעור הבא כבר עומד להתחיל ואני לא אספיק להגיע בזמן.

אז אולי נשב פה בצד, הוא אמר.

ישבנו על שני כסאות מחוץ לכיתה והוא החל לדבר.

הוא מרגיש את אי שביעות הרצון שלי ורוצה לדעת איך יוכל לעזור לי להפסיק להרגיש ככה.

הוא ביקש שאעזור לו להבין איפה הבעיה או הבעיות כי הוא חדש, וחשוב לו לשמוע ולהבין מהשטח איך לעשות את הדברים טוב יותר.

 

הבנתי את שיטת הגיוס שלו, את הנסיון שלו להעביר אותי לצידו על ידי מחמאה עקיפה להשפעתי על הכיתה, לדעה שלי ולעצתי, אבל לא היה לי מה להפסיד משיתוף פעולה איתו. לכן אמרתי לו ,שוב, איפה הנקודות הבעיתיות, לדעתי, מה רצוי להבהיר ולתקן ואפילו הצבעתי על המרצה לסטטיסטיקה, שהיא אשת הוראה מחוננת לדעתי, שיש מה ללמוד מההתנהלות שלה מול כיתה, מהדרך בה היא מעבירה את החומר הלימודי, את הציפיות והדרישות ומהדרך בה היא מקטינה את הבלתי נודע ככל שרק ניתן ושומרת על כיתה רגועה ומרוצה ועל ציונים טובים יחסית במקצוע קשה ומתסכל. ושהיא בוודאי תדע יותר על התנהלות מול כיתה, בטח שיותר ממני.

הוא ביקש שאבחר עוד שני אנשים מייצגים מהכיתה על מנת שנשטח את טיעוני הכיתה כולה בצורה ברורה, זה לא צריך להיות הועד, הוא אמר.

נו, עוד מחמאה עקיפה, והפרד ומשול קטן, כי הועד והקמתו שייכים לראש החוג, לדעתו.

 

רק כשסיימנו את השיחה הבנתי כמה הוא מתוח, הוא קם במהירות ומיהר להתרחק, נזכר להודות לי על השיחה רק לאחר שהודיתי לו אני עליה.

 

היום התקשרה אלי ראש החוג (לנייד שלי) וביקשה לזמן אותי , יחד עם הועד של הכיתה ויחד עם ועד הסטודנטים של שנה א' החדשים , אחר כך קיבלתי גם זימון דרך המייל לפגישה משותפת איתה ועם המכובד.

 

לא יודעת מה מתבשל, אבל אפשר להרגיש את הטמפרטורה עולה.

אני רק מקווה שלא אגלה, מאוחר מידי, שאני נמצאת במרכז הקלחת.

18 תגובות בנושא “בסוף השיעור

  1. בניגוד לאינטואיציה הראשונית, להקטין ראש עד שוך הסערה, במצבים כאלה ההתבלטות הטבעית שלך, יכולת ההנהגה והפה הגדול (לטובה!) תשחק לטובתך לדעתי. גם כי יש סיכוי שהוא ישפר את המצב ולא יחמיר אותו (וכיצד ניתן להחמיר), וגם כי כשהוא יגיע לשם שלך בשעת מתן הציונים הוא ייזהר שבעתיים. נו, אז אולי במקצוע עצמו לא תתקדמי כמו שחשבת, אבל במערכות יחסים אירגוניות את מקבלת 100. 

    אהבתי

    1. הדרך שבה אני חושבת שאני יכולה להרע את המצב:
      א. להעיר דובים ישנים, לא לאפשר למכללה להעלים עין מההעדרות של המכובד ולתקוע את כל הכיתה עם דרישות בלתי אפשריות להשלמת השיעורים או לביטול הקורס.
      ב.להרע את מצבי, הרי יש מליון דרכים להתנכל לסטודנט ולמרר את חייו…
       
      אבל אני כבר עמוק בפנים. גם הוא כבר מכיר את שמי

      אהבתי

  2. אין ברירה לדעתי אלא לעמוד במרכז הקלחת במקרים כאלה,אני מעדיף להיות מעורב ומשפיע במקום מובל ובלי יכולת לשנות ואני יודע שגם את כזאת והראיה הפוסט הזה,את לא יכולה אחרת ולדעתי זה מצויין אפילו אם לעיתים נפגעים ממעט רסיסים

    אהבתי

    1. לאורך השנים, אף פעם לא ידעתי להוריד את הראש ולחכות לשוך הסערה וחטפתי בגדול, פעם אפילו העיפו אותי מלימודים שהיו הדבר שהכי רציתי בחיים, אולי אני אספר על זה פעם.
      ועדיין אני לא מצליחה לסתום את הפה

      אהבתי

  3. אולי את תובילי את ה"עדר" ותעשי שינוי?
    אני מעדיף, כמו שטליק כתב, להיות זה שיוזם שינוי ולהיות במרכז מאשר אחד שמובל לשינוי.
    כנראה שקורצת מהחומר הזה של אילו שעושים שינוי, בהצלחה.

    אהבתי

    1. אני חוששת שיותר ממובילה את העדר, אני סוג של משכוכית , מובילה את העדר, אבל מנוהלת על ידי הרועה.
      בתחושה שלי, אני פיון קטן במערכה של פוליטיקה פנים מכללתית. זה מוזר להרגיש שמזיזים אותך ממקום למקום ומנסים לשסות אותך או להשתמש בך להגנה. וזה בדיוק מה שאני מרגישה עכשיו.

      אהבתי

      1. את מרגישה מנוצלת בפוליטיקה פנים מכללתית אולי, אבל אם זה יפתור את הבעיה? לפעמים צריך את הפיון הזה שיוציא את המקום למלחמה. 

        אהבתי

      2. המלחמה מתנהלת במלוא עוזה, גם מי שלא נמצא בתוכה מרגיש את הריקושטים שלה.
        כך או אחרת, אני בתוך הסיפור, ואני מקווה שלא אפגע יותר ממה שכבר נפגענו.

        אהבתי

  4. נראה לי שאת כבר עכשיו במרכז הקלחת, יקירתי. 
    אבל בתור מי שנמצאת במרכז הקלחת יש לך את הפריבלגיה להשפריץ להם בפרצוף כמו מרק רותח, כי אחרת יאכלו אותך בכף.
    שיהיה בהצלחה בפגישה!

    אהבתי

    1. אהבתי את הדימויים  אני אזכור אותם בפגישה שתהיה.
       
      אני יותר מדמה את עצמי, כמו שכתבתי לקיימן, כמו פיון קטן על הלוח שמזיזים אותו ממקום למקום.
      בחיי שאני רק רוצה להיות כבר אחרי התואר הזה.

      אהבתי

  5. מבחינתי,  התברר שהם התרשמו מהאישיות שלך.  היות שכך,  בעיניי,  זה לא יכול להיות רע. כבר מזמן אמרתי לך שאין כמוך 🙂

    אהבתי

  6. אני רואה אותך במלוא הדרך בסיטואציה הזאת, אמנם reluctant leader אבל עדיין leader
    ועצם זה שכתבת
    "רק כשסיימנו את השיחה הבנתי כמה הוא מתוח"
    מרמז שהמהלך הזה הצליח לערער אותו
    ייתכן שהוא באמת לא יודע איך להיות מנחה, מרצה, מורה.
    ייתכן שאת תצליחי לתת לו כמה טיפים להתנהלות טובה יותר
    עוד משהו – כיוון שזה תואר שני, בו בדרך כלל אנשים כבר עובדים ויש להם התחייבויות מעבר למה שקורה בקמפוס – אתם יכולים להתנגד מראש לניסיון כלשהו להכריח אתכם להשלים שיעורים בימים ושעות שלא כלולים בתכנית הלימודים המקורית שלכם
    כל הכבוד לך ובהצלחה

    אהבתי

  7. גם לי נראה שזה שאת במרכז העניינים זה בסך הכל טוב. יש לך קול והשפעה וזה המון. מצחיק שגם בעמדה הזו את מרגישה פיון. אבל כנראה שיש פיונים ויש פיונים. הפיונים האמיתיים הם אלה שלא שואלים אותם ולא מתייעצים איתם, השקופים. זה יותר מבאס, אני יכולה לומר לך בתור שקופה מקצועית (בחיים).

    אהבתי

  8. לא יעזור יש אנשים שלא יודעים להרצות
    או שהם תופסים מעצמם וממעמדם יותר מדיי
    זה לא כייף להרגיש כאילו כל החצים מופנים אלייך
    אבל בסופו של דבר מה שאת עושה ישרת גם אותך, וגם את יתר הסטודנטים

    מה שכן אני לא אוהבת מרצים שעושים לסטודנטים חיים קשים
    ולא משנה איזה מקצוע הם מלמדים

    אהבתי

  9. עונים על סקרים, משפיעים על החברה וארגונים ומרוויחים כסף! – <a href=http://www.midgampanel.com?ref=168665;www.midgampanel.com?ref=168665;</span>

    אהבתי

  10. דווקא קלחת יכולה להיות מקום חביב, תלוי מה עוד נמצא בקלחת יחד איתך והאם יש אש מתחת.
     
    בד"כ הכל מסתבר לטובה.
    לא סביר שיתנכלו לך, יש למכללה יותר מדי מה להפסיד מהתנכלות לסטודנט.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s