לא שחור לבן

אלנבי 40 , אני קוראת את הכתבות בעיתונים, את הדעות, הפוסטים, הצהרות התמיכה והגינוי מאז שה"פרשה" התפוצצה.

מצד אחד קופצות פמיניסטיות, אירגוני תמיכה נפגעות אונס ומוכיחים שחור על גבי לבן שמדובר באישה מוחלשת שהושקתה באלכוהול על ידי גברים מרושעים ונאנסה באכזריות על הבר במשך חמש שעות על ידי מספר רב של גברים, נצפתה וצולמה על ידי אחרים ואחרות והושפלה קשות.

מצד שני יש את אלה ואלו שקמים ואומרים שזה מקום שבו ידוע מה עושים ומי שבא לשם יודע ששם שותים ומזדיינים, מול כולם. שלא צריך להפוך אותה לקורבן , כי היא לא כזו. היא אחת מיני רבים ורבות שעשו ועושים את זה, ורק במקרה הסרטון שבה היא והם צולמו התגלגל והגיע לידיים הלא נכונות, קרי לתקשורת ולמשטרה. שהיא אשה משוחררת שמימשה את שאיפותיה המיניות ומגיע לה שאפו על כך.

 

אמנם לא הייתי באלנבי 40 ולא הכרתי את המקום, אבל בזמנו הייתי במועדון או שניים שבהם היה נהוג ושגור לראות עירום, ואפילו סקס מזדמן, על הבמה – כהופעה פומבית מכוונת ומתוכננת, בשירותים או סתם בפינה אפלה פחות או יותר. 

מי שהגיע למועדון ידע מה הוא צפוי לראות ולחוות והיה יכול להחליט אם הוא שותה, נפגש עם חברים, צופה במתרחש על הבמה (או בפינות האפלות) או לא. וגם אם הוא מחליט להשתתף באופן פרטי או באופן שמאפשר לאחרים לצפות בו.

לא היה אונס ולא היתה כפיה, עד כמה שיכולתי לשפוט, במקום ההוא.

אין לי ספק שאנשים שתו אלכוהול והשתמשו בחומרים משני תודעה כאלה ואחרים, שעזרו להם להתגבר על המבוכה הבסיסית הטבעית והמובנית ולעשות דברים שרצו ולא יכלו לעשות בשום מקום אחר. או אפילו להתגבר על המבוכה הטבעית ולצפות בדברים שאחרים עשו.

זה אולי לא מהוגן ולא יפה וככה לא חינכו אותנו בבית, אבל שם לא שפטו אף אחד על פי ערכים מהבית. מי שבא לשם ידע לאן הוא בא ומה הוא צפוי לחוות. גם היה ברור שלמרות שדברים נעשים בפומבי, הם עדיין שייכים למבצעים אותם. לא צולמו שם סרטונים פרטיים ובטח שלא הופצו כאלה שניגוד לרצון המשתתפים (עד כמה שידוע לי).

 

ויש גם את עניין הפורנו , שנמצא בהישג כל יד ומאפשר הצצה לדברים פחות שגורים, והופך אותם למוכרים. הוא נותן לגיטימציה לדברים שפעם נחשבו לתועבה איומה, וחלקם מסתבר עדיין נחשבים לתועבה כזו.

כמו למשל סקס פומבי, או סקס מרובה משתתפים, או במקרים מסויימים, שילוב של השניים.

יכול להיות שמי שבא למועדון כזה רוצה להגשים איזו פנטזיה כמוסה של לצפות או להשתתף בסוג כזה של סקס?

 

אני מאמינה שלרוב האנשים, בשלב זה או אחר בחיים, היתה התנסות מינית שאחריה החליטו לא יחזרו עליה שוב, כי היא לא היתה מוצלחת. 

גם לי היו כאלו. עם פרטנרים לא מוצלחים או במקומות וזמנים לא מוצלחים.

(אני לא ממליצה על סקס בשירותים של מועדון, עם כל הכבוד לבן הזוג שלי באותה תקופה ולרצון העז שלנו לעשות משהו פרוע ושונה, לעמוד בשלוליות של שתן ואלוהים יודעת מה עוד, בתנוחה לא נוחה שמקרבת אותך כדי קירבה לא הגיינית לאסלה, כשמישהו דופק על הדלת וצועק שנפנה כבר את השירותים, ובכן, יש דרכים מהנות והגייניות יותר לעשות את זה).

לא כל התנסות היא אונס. סקס יכול להיות לא מוצלח ולא מהנה ולא להיות אונס. ויותר מזה, סקס יכול להיות מאד מוצלח, מאד מהנה ,להיות לא מקובל חברתית, ועדיין לא להיות אונס.

 

אני לא חושבת שאפשר או רצוי להגדיר את המקרה של אלבי 40 כאונס. לא הייתי שם ולא ראיתי את הסרטונים, מצונזרים או לא. אבל מכתבות הדיעה, הפוסטים, הסטטוסים בפייסבוק והראיון איתה, אני מתרשמת שמדובר בבחורה שידעה לאן היא באה, וידעה מה עשוי, יכול וצפוי לקרות. אני לא יודעת אם היא רצתה בדיוק את מה שקרה כשהיתה שתויה ולא יכלה לשלוט על מה שקורה לה. היא בטח לא רצתה שיצלמו ויפיצו סרטונים של האירוע ובטח לא רצתה שיזמנו אותה למשטרה, ושידונו בעניניה תחת כל עץ רענן ושישפטו אותה,כל אחד עלפי אמות המידה המוסריות שלו.

 

אני לא חושבת שהיא קורבן אונס , אני לא חושבת גם שהיא פמיניסטית גיבורה שמימשה את המיניות שלה בלי לשים על אף אחד. אני חושבת שהאמת מונחת איפשהו באמצע. בתחום האפור. 
התחום שקצת קשה לנקוט בו בעמדה חד משמעית וחריפה. תחום שבו התפיסה של האירוע יכולה להשתנות נוכח תגובת הציבור.

 

53 תגובות בנושא “לא שחור לבן

  1. קצת כמו ב’שעת חברה’ הסיפור הזה מעלה לדיון כל כך הרבה נושאים של גבולות בין הפרט לכלל, בין החוק למוסר, בין מה שפיט ומה עדיף שלא להכניס לקטגוריה הזו. אני לא בטוחה שזה עניין ל’אונס’, אולי חסר לנו מונח מתאים. השאלה היא היכן עובר גבול ההסכמה, כשמדובר בחומרים משני תודעה כמו אלכוהול, ובבחורה, שלמען האמת עושה רושם לא יציב כל כך, אולי גם יכולת השיפוט שלה מלכתחילה לא משהו. האם העובדה ששתתה (מרצונה? היא טוענת שבעל המועדון שיכר אותה בכוונה, אבל לך תדע מה היה באמת) מעידה על רצונה להכנס להרפתקה שאליה נכנסה לכל פרטיה? אני באמת לא יודעת. אונס יכול גם להיות בכל שלב ושלב. אבל אני כאמור לא חושבת שזה המונח המתאים. אני כן יודעת שבעל המועדון והאנשים שהיו שם ועלו על הבמה לזיין אותה ניצלו מצב, וניצלו אותה. אני חושבת שאולי זה לא עניין למערכת המשפט, אבל הייתי בכיף מפרסמת את השמות שלהם, שיסבירו מה היה שם ומה הם חשבו שהם עושים. 

    אהבתי

    1. זה בדיוק מה שאני טוענת. הנושא מורכב מאד ויש בו חלקים שלא רק שהם אפורים ושכקשה לשפוט אותם בערכי שחור ולבן, הם גם חלקים שזזים ימינה ושמאלה לאור הביקורת הציבורית, ההתערבות המשטרתית, הפוסטים המתלהמים והסרטונים שהופצו.
      מי שהיה שם ניצל מצב, אבל מי שהיה שם, ידע שכנראה יהיה מצב לנצל אותו, כי זו המהות של המועדון ובשביל זה גברים ונשים באים לשם. לפי מה שאני מבינה ממה שאנשים שמכירים את המועדון אומרים.

      אני חושבת שהאונס הציבורי שהיא עוברת עכשיו גרוע בהרבה ממה שנעשה לה על הבר מרצונה, מרצונה החלקי או שלא מרצונה (אין לי דרך לדעת).

      אהבתי

      1. והנה השאלה המעשית: לדעתך צריך לסגור את המועדון (ודומיו)? למצוא דרך חדשה לגרום לבעלים לקחת אחריות על המתרחש שם ולשים לב שלא יהיה ניצול של א/נשים? או להניח לכל זה, ועולם כמנהגו נוהג?

        אהבתי

      2. אני לא רואה טעם בסגירת המועדון. הוא בא למלאצורך ואם יסגרו אותו , יתח מועדון אחר שיעשה בדיוק את אותם דברים. אולי קצת יותר בחשאי כזו שהיה לפני עשר-חמש עשה שנה, ולכשיפתח מועדון חדש כזה ימשיכו לבוא אליו גברים ונשים מרצונם החופשי.

        אהבתי

      3. על כך אין מחלוקת. אני רק תוהה אם הסיפור הזה עורר את הכל הדיון כדי בכל זאת להזיז משהו בתודעה, וגם במציאות. אולי ליצור גדרות ברורים יותר בין הסכמה לאי הסכמה ולמרות שכולם מבוגרים במועדון למצוא מי שיקח על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי וידאג שלא ייעשו מעשים בניגוד לרצון, או עם אנשים שלא נמצאים במצב שהם יכולים לבחור. תחום אפור שבאפורים, אני יודעת. 

        אהבתי

      4. איך אפשר לדעת אם זה רצון או לא?
        אני לא מכירה את הבחורה ולא יודע מה היא רוצה.
        אם הייתי הולכת למועדון עם חברה שידוע לי מהיכרותי איתה שלא מעונינת בכזה סוג של סקס, והייתי רואה אותה משתכרת ועולה על הבר, כנראה שהייתי מורידה אותה משם ומבררת איתה שוב האם היא מעונינת בזה או לא.

        אבל לגבי אשה בוגרת שאני לא מכירה? כנראה שלא הייתי מתערבת.

        אהבתי

  2. אני לא מספיק בקיאה בפרטים אבל נוטה להסכים אתך בעניין שחור-לבן-אפור,  ובמיוחד לא אוהבת את ההפצה של זה בכל מקום ואת המציצנות והבחישה הבלתי פוסקת בחיים של מישהו אחר.

    אהבתי

    1. לדעתי ההתערבות הבלתי פוסקת דחפה אותה להתנהגות ואמירות מסויימות שאולי לא היתה אומרת אחרת.
      אולי אפילו לתפיסה אחרת של מה שקרה לה.

      בכל אופן אני די בטוחה שההתערבות הבלתי פוסקת , קשה יותר מהאירוע עצמו.

      אהבתי

  3. אני כבר מתחילה לתהות מה גרוע יותר, מה שקרה לבחורה השיכורה ההיא, או מה שעושים לה עכשיו.
    אם היא השתכרה מרצונה, או לקחה חומרים כאלה ואחרים מרצונה – בעיה שלה.
    אני לא מבינה למה בכלל זה עלה לכותרות.
    אבל
    אולי לפחות אנשים, גברים ונשים כאחד יתחילו לעשות חושבים לפני שהם שותים ו/או בולעים כל מיני דברים שעשויים לגרום להם לככב בסירטונים שיעשו לסבתא יוכבד בחילה איומה.

    אהבתי

    1. אני חושבת שמה שעושים לה עכשיו גרוע הרבה יותר – זה לא מבחירתה, אפילו לא חלקית וההשפלה גרועה פי אלף.
      יש לה שתי אפשרויות – או להיות שרמוטה זולה שנותנת לזרים לזיין אותה בפומבי, או להיות קורבן אונס חסר אונים. שתי האפשרויות לא ממש נהדרות ואף אחת מהן אינה נטולת שיפוט.

      ואני מסכימה עם שתי השורות האחרונות, הסכמה מלאה, קוראים לזה אחריות אישית.

      אהבתי

  4. האמת שאני חושבת שזה שהמקרה הזה יצא לכותרות (אם זו המילה הנכונה) ועוסקים בו גורם לאותה בחורה רק רע
    עובדה שכאשר המקרה קרה היא לא עשתה איתו הרבה

    מאידך, זה גורם לאנשים להתעורר ולראות איזה סוג של חברה הפכנו להיות
    שיש אנשים שמרשים לעצמם לעשות דברים כאלה ואחרים שעזבי שהם לא מקובלים חברתית, אלא שהם בכלל לא חוקיים!

    לאנשים זה מאוד מאוד צרם לדעת שהדברים האלה קיימים
    שיש אנשים שמתנהגים ככה
    כאילו שהחברה הישראלית היא המוסרית בעולם
    או שדברים מהסוג הזה קורים רק בחו"ל
    ופתאום זה קורה להם פה מתחת לאף והם לא ידעו

    אהבתי

    1. אני לא יודעת עד כמה זה מעיד על התדרדרות החברה, אחרי הכל, התנהגויות מהסוג הזה תמיד היו קיימות, אולי לא בגלוי ובמפגיע, אבל תמיד היו.

      אני מצטערת, אבל אני אפילו לא ממש מזדעזעת מההתנהגות הזו, לא של האשה על הבר ולא של הגברים.

      אני חושבת שהכל הוצא מפרופורציה לחלוטין והנזק שנגרםלבחורה גדול יותר בגלל הפרסום מאשר בגלל המקרה עצמו.

      אהבתי

      1. הכל במדינה שלנו מוצא מפרופורציה

        ההתנהגות מהסוג הזה כפי שאמרת תמיד הייתה קיימת
        ההבדל היחיד זה שעד כה אף אחד לא צילם את זה והעלה לאינטרנט וכו’

        וכמוך אני חושבת שיש עניין של אחריות אישית
        כשבחורה הולכת למועדון סליזי, היא יודעת טוב מאוד מה יש שם

        אם בחורה נהנית לרקוד יש עוד עשרות מועדונים בת"א עם מוזיקה טובה שאפשר לצאת אליהם

        ואת צודקת
        בגלל הפרסום הזה נראה לי שהנזק שנעשה לה הרבה יותר גדול
        ממה שזה היה רק בהתחלה

        אין מה לעשות בעולם שלנו שיש מקומות שבהם הכל מותר
        צריך לחשוב פעמיים לפני שנכנסים למקומות כאלה

        אהבתי

      2. וזה נכון לגבי כל בחירה שעושים בחיים, יש רחובות שלא כדאי ללכת בהם בלילה לבד , יש הימורים שכדאי להימנע מהם ויש מועדונים שלא כדאי להכנס אליהם.

        אני מקווה בשבילה שהפרשה תדעך ותתפוגג במהרה, ככה היא תוכל לחזור לחיים שלה מהר יותר.

        אהבתי

      3. קיבלתי את הלינק לכתבה מרון, ראיתי אותה אתמול.
        כפי שהיתה לי הרגשה, כנראה שהיא ידעה בדיוק לאן היא באה וידעה מה היא עושה.
        אולי לא התכוונה שיצא בדיוק כמו שיצא, ובטוח לא רצתה את הפרסום.

        (אגב, כבר כשהתפרסמה העדות שלה שהיא לא רגילה לשתות אלכוהול ושהשקו אותה ב12-15 כוסות אלכוהול זה נשמע לי  לא הגיוני. כמות כזו של אלכוהול למישהו שלא מורגל היתה מביאה ישר לאיבוד הכרה , הקאות ואולי אפילו לבית חולים, גם למישהו שרגיל לאכוהול זו כמות מטורפת לחלוטין)

        אהבתי

  5. העפתי מבט באיזה חצי סרטון ביוטיוב, והוא הספיק לי בשביל להבין דבר אחד – בחיים לא הייתי הולך למועדון הדוחה הזה.

    בלי קשר לארוע הספציפי, שאת פרטיו אני מניח לא נדע לאשורם, אני מניח שהרוב המוחלט של הנשים חוו בחייהן לפחות מקרה אחד של מין מתוך מניפולציה.זה יכול להיות השקיה מוגזמת (כדי ’לשחרר עכבות’), זה יכול להיות משחק על רגשות אשם וחפירה אינסופית במשך לילה שלם, עד שהיא מוכנה לעשות לו קצת ביד ורק שיתן לה קצת לישון, זה יכול להיות אלף ואחד דברים. המשותף לכולם הוא שבחורה שבאופן עקרוני לא מעוניינת לעשות דברים מיניים עם בחור, בסופו של דבר כן עושה אותם, מבלי שהוא כופה את עצמו עליה פיזית.

    אני יכול רק לתאר לעצמי את תחושת המיאוס שוודאי שורה על אותה בחורה ביום שאחרי. אבל מה עדיף – שתסתובב לאחר מכן כל החים שלה בתחושה שאנסו אותה, שהיא חסרת שליטה על גורלה, קורבן מסכן בעולם גברי שמשתין עליה בקשת, או שתאמץ גישה של לקיחת אחריות, בסגנון ’אוקי, עשיתי טעות, למדתי ממנה, אני אדע להבא לא להכנס למצבים כאלה ואו לצאת מהם בזמן ובאסרטיביות’

    אני חושב שהגישה השניה היא הגישה הבריאה והסתגלנית יותר.

    אהבתי

    1. לא ריתי את הסרטונים, אז אין לי מושג. אבל אני מאמינה לך.

      אני חושבת שכמעט כל אשה קיימה יחסי מין שלא היתה מעונינת בהם בלב שלם מכל מיני סיבות שאינן ממין העניין, ולא רק בגל מניפולציות גבריות, אלא גם מסיבות חברתיות כאלה ואחרות.
      לא חשובה הסיבה, חשובה התוצאה.

      ואכן אפשר להתייחס לסקס כזה כחוויה לא נעימה שאפשר ללמוד ממנה או כאל חוויה מזעזעת , מחרבת אושיות קיום. הכל עניין של נקודת מבט ותפיסת מציאות. והמציאות היא סובייקטיבית מאד.

      במילים אחרות, אתה צודק, אני מסכימה מאד עם מה שאמרת.

      אהבתי

  6. תחום אפור לגמרי, אני מסכימה איתך. 
    גם אני חושבת שאת האונס (והמשפט…) היא עוברת עכשיו ע"י הציבור, וזה משהו שהרבה יותר קשה להתמודד איתו. לא מזמן ראיתי את ההרצאה שמוניקה לוינסקי העבירה בטד. הייתי מציעה לבחורה הזו שתצפה בהרצאה, רק כדי שהיא תדע שאפשר להתאושש משיימינג ציבורי.

    אהבתי

    1. לא ראיתי את ההרצאה של מוניקה לווינסקי, אבל אני חושבת שאחפש וארצה לראות.
      אפשר להתאושש משיימינג ציבורי, אפשר לשנות תדמית ולשנות דעה של אנשים עלייך , מה גם שאנשים שוכחים מהר מאד ועוברים לדרמה הבאה.

      אני מקווה עבור הבחורה הזו שישכחו ממנה מהר ככל האפשר.

      אהבתי

  7. ראיתי סרטונים לא מצונזרים, באדיבות חברים טובים. אפשר להסיק הרבה מסקנות ואשמים רבים לעניין. בבסיס, וזאת מבלי להגיד שהבחורה אשמה במשהו, כל מי שמגיע למקומות כאלו, גבר או אישה, יודע בדיוק מה יש שם. אז אין בעיה ללכת למקומות כאלו רק שצריך לדעת שאותה בחורה נכנסת למקום עם תמרור של אין כניסה גדול. אני מאשים לא פחות את אלו שצעקו שם מסביב ואת אלו שצילמו והפיצו. במקום לעזור אתם מצלמים או מעודדים? איפה הבושה ואיפה האיכפתיות מאישה שרואים שהיא לא במצב שפוי ושיכורה וכל מה שהיא עושה עכשיו במצב הזה הוא ללא אחריות אישית על עצמה וגופה. אבל יש כאלו שאוהבים את זה על הסף, אקשן, להעיז, עירום, זיונים בפומבי אז שלא יבואו להתלונן אח"כ ושוב, אני לא מאשים את הבחורה למרות שיש לה חלק בעניין לפחות בזה שהיא ידעה לאן היא הולכת.

    אהבתי

    1. קשה לי להשתמש במילה אשמה לגבי האירוע הזה. כמו שכתבת , היא ידעה לאן היא באה והאנשים האחרים ידעו גם הם.
      היא שתתה ושתתה ויכול להיות שבאמת כבר לא היתה מודעת למעשיה בשלב שבו עלתה על הבר והתפשטה (כאמור, לא ראיתי את הסרטים ואני יודעת הכל מעדות קריאה ושמיעה) אבל היא היתה מודעת לאפשרות שתשתכר כששתתה ושתתה ושתתה וידעה מה ההתנהגות הנהוגה במועדון.

      ולגבי האכפתיות, אני לא יודעת, באמת באמת שאני יודעת. קשה לי לשפוט אנשים שלא באמת יודעים מה היא רצתה ואם זה היה טוב לה או לא. 
      אני ראיתי אנשים שהיו מעונינים בכזו חשיפה (לא כולל צילומים והפצתם) ונהנו ממנה.
      עניין הצילום, ההפצה ומשפט הציבורי שהיא עוברת, מיותרים בעיני לחלוטין.

      אהבתי

  8. בחורה מסכנה ולא יותר מידי חכמה. כולם תפסו עליה טרמפ, קודם הגברים המגעילים באלנבי 40 ואחר כך הפמיניסטיות הזועמות.
    אני במקומה הייתי מוחקת את הפייסוש שלי ויורדת למחתרת. 
    ומי שבאמת צריך להענש במקרה המגעיל הזה אלו האנשים שצילמו והעלו את הסרטונים למרשתת. ולטיפוסים המתועבים האלה שחשבו שזה רעיון טוב לעשות סקס פומבי עם שיכורה אני מאחלת חיים ארוכים ורעים עם עצמם. זה העונש שמגיע להם 

    אהבתי

    1. הבעיה שלה זה לא רק הפייסבוק, היא זומנה למשטרה או שהמשטרה באה אליה, ראיינו אותה לטלויזיה ואת אמא שלה… לדעתי חופשה ארוכה ארוכה בחו’ל לא תזיק, אם יש לה אפשרות כזו.

      הכי גרועים זה אלו שצילמו ושיתפו את כל העולם (כמעט) . גם לפומביות יש גבול.

      אהבתי

  9. לא ראיתי את הסרטונים ואפילו לא שמעתי עליהם בחדשות אלא רק כאן….זה מראה לך כמה סלקטיבית אני במה שאני חשופה אליו 
    אבל מכל מה שקראתי כאן (אצלך ובפוסטים של אחרים) אני נוטה להסכים איתך שאין שחור ולבן, ושמה שעושים לבחורה הזאת היום הוא גרוע לא פחות, אם לא הרבה יותר, ממה שעשו לה במועדון
    אני מודעת לכך שיש הרבה אנשים שנמשכים לפעילות מסוג זה ואני שמחה שיש להם לאן ללכת כדי לעשות זאת, כמבוגרים מודעים שבוחרים בעצמם לאן ללכת ומה לעשות שם. המשך…

    אהבתי

    1. …המשך
      אני לא יודעת באמת עד כמה מודעות ורצון היו מעורבים בפעילות הספציפית של הבחורה הזאת, אבל ברור לי כמעט מעל לכל ספק שהיא לא התכוונה ולא רצתה שיצלמו את זה ויפיצו. ברור לי מעל לכל שמי שצריך להישפט זה מי שצילם ומי שהפיץ. ואחר כך לברר אם היה או לא היה אונס….כל כך ממהרים היום להגיד "אונס" שזה גורם לקורבנות אונס אמיתי עוול, לטעמי. למשל שמעתי על בחורה שהתאהבה בבחור ערבי ששיקר לה ואמר שהוא יהודי. אז נכון – הוא שיקר על זהותו. אז אפשר לקרוא ליחסי המין ביניהם אונס בגלל זה? לא ברור לי איך הגיעו לזה (אגב הוא הודה באונס, מה שתמוה בעיני עוד יותר)

      אהבתי

      1. אני מאמינה שלתפיסה של אדם את האירוע שקרה לו יש משמעות גדולה יותר מאשר לאירוע עצמו. ועוד אני חושבת שתפיסה של אירוע יכולה להשתנות לאור תגובות הסביבה.

        יכול להיות שלפי תפיסתה של הבחורה , היה מדובר באירוע לא נעים ולא סימפטי שהיא לא ממש זוכרת ושהיא כנראה לא רוצה לחזור עליו, והאירוע הזה הפך לטראומתי הרבה יותר מרגע שנחשף בתקשורת וברשתות החברתיות והודבקו לאירוע וגם לה תויות.

        קשה לי לקרוא לאירוע הזה אונס. קשה לי גם לקרוא לבחורה הזו משוחררת וליברלית, בעיני לא מדובר בזה ולא בזה. היא קיימה יחסי מין שלא היו בשליטתה ובהחלטה המלאה, לאחר שהביאה את עצמה למצב שבו איבדה שליטה על הקורה לה, ולאחר שהגיעה למקום בו נהוגים כאלה דברים.
        אני מקווה שהנושא ישקע וירגע והיא תוכל לחזור במהרה לחיים נורמליים.

        אהבתי

      1. לא מפתיע במיוחד… התחושה הלא מבוססת (על שום הוכחות מוצקות) שלי היא שהבחורה ידעה בדיוק לאן היא באה ומה היא עושה. ושוב, אני בטוחה שלא רצתה בפרסום והטונות ההתלהמות והדרמה שסביב הסיפור…

        אהבתי

  10. אני לא יודעת את הפרטים מספיק בשביל לומר אם היה אונס- אם היא אכן היתה שתויה ברמה שאומרים שהיתה, וודאי שהיה אונס.
    אבל בעיקר מטרידה אותי הדעה ש"היא ידעה לאן היא הולכת ומה יכול לקרות", כאילו שלסקס את יכולה להסכים מראש ולא לשנות את דעתך באמצע. 
    כי זה לא נכון חוקית ומוסרית. אני יכולה ללכת לפאב, לפלרטט עם מישהו, לעשות לו עיניים, להציע לו סקס במפורש, ללכת איתו הביתה, ואם אני אשנה את דעתי שניה אחרי שהתפשטתי ואגיד לא- זה יהיה אונס.
    ככה זה מבחינה חוקית, ככה זה מוסרית, ככה זה. 
    אז אולי היה שם אונס ואולי לא- כאמור אני לא יודעת כמה הבחורה שתתה או מה היה בדיוק, אבל מה שבטוח זה שאם זה לא היה אונס- זה בגלל סיבות אחרות מאלה שציינת, ולא בגלל שהיא"ידעה לאן היא באה ומה צפוי ועשוי לקרות". כי זה טיעון שגוי, לא מוסרי ולא חוקי, שאומר שאם אמרתי כן בהתנהגות, במעשה, או במחדל אין לי זכות לחזור בי.

    אהבתי

    1. לפי מה שאומרים מי שמכיר את המועדון, סקס פרוע בפומבי , זה הקטע של המועדון, כלומר, מי שהולך אליו הולך בגלל שבזה הוא ידוע. ומי שהולך דווקא למועדון הזה מעוניין לקחת חלק פסיבי או אקטיבי בפעילות.

      כאמור, אנילא ראיתי את הסרטונין שהופצו, אבל בתגובה מעלייך רון נותן קישור לפוסט של מישהי שכן ראתה והיא מוסרת בפוסט שלה את רשמיה. לפי מה שהיא כותבת, נראה כאילו הבחורה משתפת פעולה עם הסיטואציה, וכפי הנראה לא מביעה התנגדות או מבקשת להפסיק.

      אין ספק ומעל לכל ספק שלו היתה מבקשת להפסיק, זה היה נחשב לאונס מאותו רגע ואילך, לא חושבת שזה מה שקרה שם, ולכן השיפוטיות שלך מיותרת.

      אהבתי

      1. השיפוטיות שלי שם כי את כתבת את זה,ועל פניו נשמע שזה היה רלוונטי בעינייך.
        אם זה לא משנה איזה מן מקום זה- למה לציין את זה? זה קרוב מדי בעיני לתת לגיטימציה שלא התכוונת אליה לתקיפות והטרדות. הרשת מלאה באנשים שכותבים את אותן המילים בדיוק ממקום של האשמת קורבן, וכשאני כותבת "קורבן"אין הכוונה דווקא אליה- אלא לכל קרבן אונס.

        בקשר לפוסט ההוא: קראתי עוד המון פוסטים של אנשים שראו וכתבו דברים לגמרי אחרים.
        בנוסף,כשאני רואה מישהו שיכור מאד או מישהי שיכורה מאד, זה ברור לי שלפעמים גם אם הם אומרים "כן" על משהו הם לגמרי לא כשירים לענות.
        כשמישהו נמצא במצב הזה, הוא לא יציב, הוא מדבר שטויות, ולא הייתי נכנסת למיטה עם מישהו כזה, כי זה לגמרי ניצול על גבול האונס וכשמדובר בניצול קבוצתי, אם זה היה המצב, אז זה בהחלט כבר עובר את גבול האונס בעיני.
        המשך..

        אהבתי

      2. לא כתבתי באף אחד מהדיונים ברשת- כי אני בהחלט בטוחה שקשה לגברת מאד בתקופה הזו, אבל זה לא מוצדק גם להאשים דווקא את המתנגדים לדבר: הרי אם כולם היו מסכימים שזה אונס/לא אונס- היא היתה כנראה במצב טוב בהרבה. רוב הבעיה היא השיח הציבורי שבטח פוגע בה מאד.
        וזה לבדו מראה כמה שהדבר הזה עבר את הגבול: כי כשאת משתכרת והולכת עם מישהו למיטה וקמה בבוקר קצת מבואסת- היי, אף אחד לא מתחיל על זה שיח ציבורי. זה התחיל שיח ציבורי כי חד משמעית זה לא משהו שמישהי, "משוחררת" ככל שתהיה, היתה עושה באופן שפוי- אם כן, היא לא היתה מסכימה שיצלמו את זה. 
        אין מחסור באורגיות במדינה- אבל ברובן הדברים נעשים לא באופן ציבורי וכשאנשים לא שיכורים לגמרי, בדיוק מהסיבה הזו.
        והיי, המשטרה בודקת. אפשר לחכות ולראות מה הם אומרים.

        אהבתי

      3. לפי מה שמספרים, במועדון המסויים הזה קורות אורגיות פומביות כל הזמן. ומי שבא לשם יודע שזה מה שקורה שם ולכן הוא בא, כדי לצפות או כדי להשתתף.
        ההבדל בין שאר האורגיות לבין זו המסויימת, הוא שהיא צולמה והופצה. ומכאן החל הדיון הציבורי.

        כמו שכתבתי בפוסט, אני לא רואה בה קורבן תמים וגם לא גיבורה משוחררת מינית. אני חושבת שהיא ידעה היטב לאיזה מועדון היא באה (לבשה בגד והתכוננה לערב חולצה רטובה לדברי רואי הסרטונים) לעומת זאת, אין לי מושג אם היא רצתה את הסקס הפומבי או לא, אני די בטוחה שהיא מאד לא רוצה את הדיונים הפומביים שגרועים בעיני יותר מהאירוע עצמו. 

        וכפי שהגבתי בתגובות למעלה, בעיני העובדה שצילמו והפיצו היא העוול הגדול יותר שנעשה לה. 

        אורגיות קורות בכל מקום ואנשים שותים, מעשנים, מסניפים ולוקחים כדורים, מקיימים יחסי מין שלא היו מקיימים בתנאים אחרים. העובדה שהשתכרו או סיממו את עצמם לא בהכרח הופכת אותם לקורבנות או ללא מעונינים.

        אהבתי

  11. אני אישית חושבת שבאמת זה קצת עניין של "תחום אפור".אבל מבחינתי ומבחינת החוק זה אונס!
    מאז אותו סיפור של האונס בשמרת שהיה בשנת 1994 החוק ניסח מחדש מהו אונס.ואם אישה לא נותנת את הסכמתה או לא יכולה לתת את סכמתה למעשה זה אונס!
    אי אפשר לדעת ושלפוט מה עבר לה בראש.אני לא מסכימה עם המיניות הפורצת הזאת ואני חושבת שזה מוביל למקומות רעים ולא טובים בכלל.
    אבל אני חושבת שזה מגעיל ודוחה שגבר צריך שאישה תשתכר ושהיא לא תוכל להסכים ואז עולים עליה בתורות כאילו היא מתקן בלונה פארק.אגב,הבחורה חזרה בה ואמרה שהיא לא הסכימה למעשה.לא יודעת אם זה נכון או לא.אבל זה מגעיל ודוחה.בעיקר שאנשים רואים את זה ולא עושים כלום.מבחינתי זה פשוט ניצול.וזה גם סוג של אונס.איזה מן גברים עולים על בחורה בתורות ומנצלים את זה שהיא משתכרת?
    זה אונס

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s