תקופת מבחנים שניה

בחצי שנה, מצמידה אותי לניירות ולמסך המחשב. ואני ממשיכה לבלות שבתות שלמות במיטה, ששם אני לומדת ולא עושה שום דבר פרודוקטיבי יותר.

 

הצד החיובי מיוצג על ידי כמה נקודות:

1. סיימתי את הלימודים בימי שישי ומעכשיו אני לומדת רק בימי שלישי. מה שמפנה לי עוד יום בשבוע שעד עכשיו היה תפוס. תחושת הקלה של עז קטנה שיצאה מהבית ממש.
כמובן שאתמול, ביום שישי החופשי הראשון שלי, נסעתי לעבודה להשלים כמה דברים שלא הספקתי בגלל החגים והמבחן שהיה ביום חמישי. תחושת הצדיקות שאפפה אותי היתה שווה את שלוש השעות שכיליתי בבזבזנות על העבודה. זה והדברים שהספקתי, כי עבדתי נטו על מה שהיה צריך לעשות. אני משוכנעת עכשיו שעל המצבה שלי יכתבו- היתה מסורה לעבודתה.

2. קיבלתי ציון בעבודה האיומה בחשבונאות, זו שקיטרתי עליה בלי סוף.

(שבו טוב ותנשמו לאט ועמוק) הציון הוא 92 והוא הציון הטוב בכיתה.

אני כמעט מרוצה לגמרי. כלומר אני מרוצה ביותר, בעיקר מזה שאני הכי טובה בכיתה, לפחות בעבודה הזו, אבל העננה שמעיבה אושרי הזורח, זו העובדה ששן זהב המעצבנת והנצלנית, קיבלה בדיוק את אותו ציון בלי שנקפה אצבע. או כמו שמירמרה אותי אחת הבנות האחרות בכיתה "והיא אפילו לא טרחה להתקשר או לשלוח לך הודעה אחרי שעשית בשבילה את כל העבודה…."

3. קיבלתי עוד ציון גבוה במבחן לפני שבוע שהעלה את הממוצע שלי למעל ל91.

 

אבל בל נעלוז בטרם עת.

המבחן האחרון שהיה , היה כל כך קשה שיש מצב שאני נכשלת, גם פה אני מוצאת נקודה חיובית בכך שהיה קשה לכולם ואולי נקבל פקטור שיעלה אותי מעל לשבעים הנקודות הנדרשות למעבר. בכל מקרה בודאות המבחן הזה יצניח לי את ממוצע הציונים, כך שאם אני כבר מתבשמת מאויר הפסגות של ממוצע מעל תשעים, כדאי לי לעשות את זה עכשיו לפני שהוא צונח לתהום.

 אחרי כל  מבחן אני מדווחת לגמל על התחושות של אחרי המבחן (היה קשה, היה נורא ואיום, היה שואה, אני לא הולכת לקבל פה ציון גבוה, אני בטוחה שנכשלתי) והוא חוזה מה הציון שאקבל. בדרך כלל הוא קרוב מאד לציון האמיתי שאני מקבלת.

אם הוא יצדוק גם הפעם, אז אני אעבור את המבחן הנוראי הזה בטיסה נמוכה, וממש אגרד את הסף. וזה עדיף על התיאוריה שלי שגורסת שנכשלתי. 

 

ויש גם את המבחן בסטטיסטיקה שבו עוד לא קיבלת ציון וגם ממנו אני לא מצפה לגדולות… על המבחן הזה התערבנו. הגמל אומר שאקבל 82 ואני חושבת שאקבל מתחת לשמונים. 
אני לא יודעת על מה התערבנו כי הוא לא היה מוכן להגיד וטען שממילא, בין אם אנצח או אפסיד אני אחליט מה עושה המפסיד. ושבין אם אפסיד או אנצח בהתערבות, אני מנצחת בכל מקרה. 

 

עכשיו נשארו עוד שני מבחנים, אחד לפני יום כיפור והשני אחרי סוכות.

זה שלפני יום כיפור הוא של המרצה עם הקול המנסר והוא לא הולך להיות קל. לא בגלל שהחומר קשה, אלא בגלל שהשאלות שלה איומות. היא נתנה לנו שאלות לדוגמא וראיתי שמדובר במסיחים מתחכמים שההבדל בינהם הוא על קוצו של יוד ודיקדוקו של חיריק. לא מבחן שבודק ידע, אלא בודק התחכמויות.

כולי תקווה שיהיה בסדר.

והמבחן האחרון לא ממש מדאיג. המרצה טרחה להדגיש בפנינו את הנושאים העיקריים שעליהם תשאל. עברה נושא נושא ווידאה שאנחנו מבינים שהיא רומזת שכל נושא שהיא מדברת עליו יהיה שאלה בבחינה.

 

ומייד אחרי זה, שבועיים חופש מלימודים – וחזרה לשנה ב'.

איזה כייף.

 

28 תגובות בנושא “תקופת מבחנים שניה

  1. אני שונאת מסיחים.  לדעתי הם גם לא מראים כלום על שליטה בחומר ולא מכינים אף אחד לשום מצב אמיתי בחיים. בכלל אני לא אוהבת מבחנים אמריקאיים 

    אבל את,  אין כמוך 🙂

    אהבתי

      1. דווקא קל יותר לבדוק ולנקד מבחן אמריקאי, פחות נתון לערעורים. למרות שכל מבחן פתוח לערעורים כמו שאני מבינה ממך

        אהבתי

    1. בעיקר לא מסיחים שמתחכמים ומבלבלים ולא בודקים לא ידע ולא זיכרון, אלא רק אם את עולה על קו מחשבתו החמקמק (שלא לומר חלקלק) של המרצה.

      אהבתי

  2. אל תזכירי לי סטטיסטיקה
    עוד לא התחלתי להתכונן למבחן שלי יש (נשארו עוד 3 שבועות)
    המוח שלי לא מסוגל לעשות שום דבר שלא קשור ללבהות במשהו מרצד על המחשב או על הTV

    לא סובלת את האנשים שמתעלקים עלייך כשצריך לעשות עבודות יחד
    אני זוכרת שמתישהו בתיכון הייתי חייבת לעשות עבודה עם מישהו
    והיינו צריכים לנסוע לטבריה, וכמובן שאמא שלי הייתה זו שהסיעה אותנו והסתובבה איתנו בכל המקומות שהיינו צריכים להיות
    ומתוך עבודה שבה היו 5 פרקים הוא עשה רק אחד
    אבל WTH זה היה מזמן
    אני מקווה שבאוניברסיטה לא אהיה חייבת לעשות עבודות עם אף אחד
    ואם כן אני מעדיפה לבד (אני כבר יודעת שאני אצטרך לעשות עבודה סימינריונית ואת זה עושים לבד)

    אהבתי

    1. עכשיו קיבלתי את הציון בסטטיסטיקה – 89 ! כך שאם את צריכה עזרה…בכייף.

      גם אני שונאת לעשות עבודות עם אנשים נוספים, גם בגלל אפקט הנצלנות והעובדה שאני אוהבת להחליט מה יהיה כתוב בעבודה שאני מגישה…

      אהבתי

      1. ואווו!!! ציון ממש טוב!!!

        יש לי עוד 3 שבועות עד למבחן, ועדיין לא התחלתי ללמוד
        אני מקווה היום אחה"צ להתחיל בזה, זה יותר חזרה על החומר כי אני ממש לא זוכרת אותו (החסרון בלגרור מבחנים מסימסטר חורף)

        אף פעם לא הבנתי את העניין של לעשות עבודות יחד
        אני זוכרת שלפני שנים שלמדתי באב"ג והייתי צריכה לעשות מעבדה (בפיזיקה) עם עוד 2 אנשים, שאחד מהם לא טרח לדעת בכלל את החומר, זה היה אחד הדברים המעצבנים
        ולא יעזור תמיד כשלומדים לא לבד, סביר להניח שהבן  אדם השני (או יותר) יהיו פחות חזקים ממך בחומר

        אהבתי

      2. על מה המבחן שלך?
        אם זה חופף את מה שלמדתי, אני יכולה להעביר לך במייל מצגות מעולות של המרצה שלי. היא פשוט מרצה בחסד עליון, אחת הבודדות והחומר שלה מסודר וברור.

        אהבתי

      3. תיאור גרפי, מדדי מרכז, מדדי פיזור, מדדי מיקום יחסי, מקדם המתאם של פירסון
        מושגי יסוד בתורת הקבוצות ומושגי יסוד בתורת ההסתברות – מרחב מדגם, מאורעות, פונקצית הסתברות ותכונותיה.
        קומבינטוריקה ומרחב הסתברות אחיד
        הסתברות מותנה
        משתנה מקרי חד ממדי בדיד פונקצית ההסתברות שלו,התוחלת והשונות. התפלגויות מיוחדות – אחידה, בינומית, גיאומטרית ופואסונית.
        משתנה מקרי דו ממדי בדיד: פונקצית ההסתברות המשותפת + מושגים של תלות ומתאם בין שני משתנים מקריים.
        משתנה מקרי רציף: פונקצית הצפיפות,פונקצית ההתפלגות המצטברת + התפלגות נורמלית.

        והייתה לי מרצה שלא הסבירה את החומר וציפתה שנדע/נבין לבד
        כך שמאחרי הסתברות מותנה זה הפך להיות סינית לכל דבר ועניין

        בסימסטר הקרוב אני עושה את קורס ההמשך של הדבר הזה
        אבל הפעם בכיתה פרונטלית ועם מרצה שאמרו לי שהוא מסביר ונחשב טוב (אז נקווה לטוב)

        משהו מבין מה שכתבתי חופף לחומר שלמדת?

        אהבתי

      4. לא ממש, או ממש לא.
        סוג אחר לגמרי של סטטיסטיקה, אותנו מכוונים ללמוד סטטסטיקה שנוכל להשתמש בה במחקרים: סיווג משתנים, ארגון ועיבוד נתונים, סטטיסטיקה תיאורית, מדדי קשר, סטטיסטיקה הסקתית, מבחני השערה לבחינת קשר, מבחני T, ניתוח שונות חד כיווני, ניתוח שונות דו כיווני, ניתוח שונות רב משתני, ניתוח מדידות חוזרות, רגרסיה פשוטה, רגרסיה מרובה, רגרסיה הירארכית, רגרסיה עם משתני דמה ורגרסיה לוגיסטית.

        הכל מכוון לכך שנוכל להשתמש בסטטיסטיקה כדי לערוך מחקר.

        אהבתי

      5. סטטיסטיקה תיאורית זה מה שכתבתי במשפט הראשון
        אבל באמת נראה לי שכל היתר זה לא זה

        לקורס הבא קוראים הסקה סטטיסטית
        ואין לי מושג ירוק מה אנחנו הולכים ללמוד בו

        אהבתי

    1. קיבלתי את הציונים בסטטיסטיקה ושל המבחן המפחיד 89 ו85 בהתאמה.
      אני בטוחה ששניהם עם פקטור, אבל אני קלה כמו נוצה עכשיו (עד מחר בבוקר שאז יש עוד מבחן)

      אהבתי

  3. אני כל כך שמחה בשבילך (וגאה בך לגמרי) על הציונים המדהימים האלה! וגם אם לא הצלחת במבחן הקשה (אני מקווה שהגמל צודק גם הפעם) מקווה שיעשו פקטור ותצאי בדרך. 
    אני כל כך לא מבינה שאלות מתחכמות ומסיחות…בשביל מה זה טוב? המבחן הרי נועד לוודא התמצאות בחומר, ולא להאדיר את עליונות המרצה על תלמידיו…..זה ממש קטנוני לדעתי. 
    רק שבועיים חופש זה לא הרבה, אבל יותר טוב מכלום. את באמת משקיעה בתואר הזה אנרגיות מטורפות. מזל שהתפנה לך יום (בתקווה שלא תבלי את ימי הששי שלך בעבודה….)
    גמר חתימה טובה ובהצלחה בכל המבחנים פועה

    אהבתי

    1. חם מהתנור: קיבלתי ציון בסטטיסטיקה ובמבחן המפחיד 89 ו85 , אני בטוחה שקיבלנו פקטור בשני המבחנים. אבל בכלל לא אכפת לי, זו כזו הקלה שאין לתאר פשוט…

      המרצה המנסרת שהשאלות שלה מתחכמות, החומר הלימודי שלה כל כך מפוקפק ומרוח שכנראה היא חייבת להאדיר את עצמה בעיני עצמה ובעיני עמיתיה ולהראות שהחומר שלה קשה מאד ולכן חשוב מאד. אין לי הסבר אחר….

      (אני מקטרת טרם זמני, המבחן שלה יהיה מחר)

      אהבתי

  4. ברור שמי שטורח בערב שבת וגו’ כמוך מתוגמל בהתאם. את חרוצה,ממוקדת מטרה לפעמים מתאבדת עליה ואין שום סיבה שלא תהיי ראשונה בכיתה. בהצלחה בשאר המבחנים שודאי ציוניהם יהיו בהתאם

    אהבתי

  5. עוד שנה אחת, רק יום בשבוע. קטן עליך. 
    ושאלת תם – מה אכפת לך מהציונים? מה זה משנה 80 או 90 או 200?
    ברצינות אני שואלת. למה ממוצע הציונים רלוונטי?

    אהבתי

    1. ממוצע הציונים באמת לא רלוונטי. מעבר לציון ממוצע של 75 שיעביר אותי לשנה הבאה ושאני נדרשת לו על מנת לסיים את הלימודים, ממש אין משמעות לציונים.
      אני לא מתכוונת להמשיך ללמוד לדוקטורט, וכנראה גם לא תואר אקדמי שני נוסף. עד כמה שאני יכולה לדמיין כרגע.

      זה רק האגו והתחרותיות המטופשת שלי. בכלל לא ידעתי שאני כזו. אני אוהבת להיות טובה, נעים לי להצליח ולהחשב למוצלחת. אני לא מנסה להתיפיף בבלוג הזה, אז אני כותבת דברים כהוויתם, גם כשהם לא מחמיאים לי 

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s