מרק ברוקולי

גם כי קיבלתי שני ראשי ברוקולי טריים ויפים ישר מאיזה שדה וגם כי התחלתי להרגיש חולה.

כך קרה שבסופו של דבר, כשכבר הייתי חולה ונטולת כוח, לא היה לי מרק עוף בבית אלא מרק ברוקולי וזה מה שאכלתי כשכבר היה לי חשק לאכול. אין מה להגיד, הוא עובד פחות טוב ממרק עוף בכל הנוגע להחלמה ממחלה. אבל הוא טעים וכייפי ומומלץ.

 

אז איך מכינים מרק ברוקולי?

 

חותכים בצל ומטגנים במעט שמן זית, אחרי שטיפה מתרכך מוסיפים 3-4 שיני שום פרוסות וממשיכים לטגן עוד דקה שתיים.

 

 

בנתיים מקלפים וחותכים 2-3 תפוחי אדמה לקוביות לא גדולות, כדי שיתרככו מהר אחר כך. מוסיפים את תפוחי האדמה לסיר עם הבצל והשום ונותנים להם לעשות קצת בטן גב.

 

בזמן הזה בדיוק מפרקים לברוקולי את הצורה. לא צריך להקפיד יותר מידי על הצורה, רק להשתדל לשמור על אחידות גודל הפרחים, כדי שיתבשלו בזמן שווה.

 

משלחים את הברוקולי לסיר למפגש מרגש עם כל החברה שמחכים לו שם ומכסים את כולם במים. מתבלים במלח, פלפל, קצת אגוז מוסקט ונותנים למים לרתוח. (יש אפשרות לרעד מוגזם ביד בעת תיבול המרק בפלפל כמו שקרה לי וכך יווצר מרק חריף ופיקנטי ונהדר במיוחד בעיני)

 

משהתרככו תפוחי האדמה, טוחנים את התוכן המוצק. אפשר להציל חלק מפרחי הברוקולי מטחינה ולהוסיף אותם אחר כך בבחינת מרקם נוסף ומעניין למרק.

 

עד כאן המרק טבעוני לחלוטין, מי שרוצה יכול בשלב זה למזוג פנימה קרטון של שמנת מתוקה לבישול ולעדן את טעם המרק. אני לא הוספתי והמרק היה מצוין גם ככה. 

 

14 תגובות בנושא “מרק ברוקולי

  1. אני עושה אותו בדיוק ככה, בשנוי אחד: אני חותכת את תפוחי האדמה לחתיכות גדולות, כי אם במילא גורסים את הכל חבל לי להתאמץ על הקוביות 🙂

    חוץ מזה, אני מאד מאד אוהבת ברוקולי. אחד הירקות (הפרחים?) האהובים עלי ביותר. השיטה הכי טעימה לבשל אותו לטעמי היא להפוך אותו על הראש עם הפרחים למטה בתוך סיר מלא במים רותחים מהקומקום עם כפית מלח. רבע שעה של בישול על אש גדולה ויש ברוקולי טעים טעים וירוק ירוק. גיליתי שאם מפרידים את הפרחים אחרי הבישול אז אין ריח של ברוקולי. 

    את מרגישה יותר טוב?

    אהבתי

    1. הרעיון של חיתוך הקוביות הקטנות הוא בישול מהיר יותר ופחות איבוד ערכים תזונתיים, בערך.

      פעם פעם כשהייתי צעירה ונמהרת יותר הייתי מבשלת ברוקולי חתוך לאורך שלושת רבעי בישול, מטגנת פירורי לחם בחמאה עם קצת מלח ומאוכלים עם שמנת חמוצה. לפי הסדר הזה, ברוקולי מונח על צלחת, עליו שמנת חמוצה ולמעלה פירורי לחם. מעדן שחבל על הזמן…

      אהבתי

  2. מצויין. לא מאתגר מדי לאנשים כמוני וגם טבעוני. יותר מזה לא אוכל לבקש. בעצם שיהיה טעים אבל אני סומכת עלייך שזה טעים ולכן אכין. כן, כן, עוד היום. אני תלמידה חרוצה.

    אהבתי

כתיבת תגובה